בלוג של מורכז גמילה מסמים

הסרת קעקועים לאחר יציאה מעולם הסמים

הסמל וההשתייכות לעולם הסמים

הקעקועים מסמלים לא אחת את ההשתייכות לעולם הפשע, תיוג לכנופיות, הצטרפות לכת. סימון על הגוף בפרק חיים, שבו המקועקע מאמין באמת ובתמים בדבר מסוים, ורוצה לצעוק את אמונתו בכל דרך אפשרית. העניין הוא שלרוב זהו פרק קצוב בזמן, לאחריו תיתכן חרטה, חזרה למוטב, התבגרות וניסיון ל”התנרמל” בכל דרך על ידי מחיקת הקעקוע שעל הגוף, ותוך כדי כך לשכוח ולמחוק את הקעקוע שנחקק בעבר ובנפש. הסרת קעקועים, פותחת אופק לעתיד אחר, שונה ונקי. כזה שלא רודף אותך בכל פעם שאתה מסתכל במראה.

מרבית הקבוצות הקיצוניות, בהן נהוג לקעקע את סמל הקבוצה על גוף חבריהן, הן כאלו שאף עושות שימוש בסמים עד לכדי התמכרות ולעיתים אף עוסקות בפשעים כגון סחר בסמים, סחר בנשים, פשעי מין, גניבה, גזענות ועוד. מחקרים שנערכו הוכיחו כי משמעות הקעקועים כיום, אינה מייצגת תכונות אישיות אלא מהווה פונקציה של אמונה, כיצד האדם מעוניין להיתפס בעיני עצמו. לכן, מוסברת תופעת הקעקועים במכורים לסמים, העושים זאת כאות לאמונתם ההזויה על הערכתם העצמית ומוקד שליטתם. בקשתם להשתלב בחברה, היא זו שמביאה אותם לבצע הליך של הסרת קעקועים בסופו של דבר.

דרכים להסרת קעקועים

הסרת קעקועים היא תהליך להסרת הדיו מהעור. מה שבעבר נחשב קבוע, מתברר כנתון להעלמה באמצעות טכניקות מסוימות:

  • לייזר
  • כירורגיה
  • דרמבריזציה
  • פילינג

חשוב ביותר, לקבל חוות דעת מקצועית של רופא עור, בטרם פונים להליך שכזה. הבחירה בטכניקה כזו או אחרת, תלויה בין היתר בגודל הקעקוע, צבעו וגילו. הסרה בלייזר היא שימוש בגלי אור לחימום חלקיקי הדיו בעור, אותם יכולה מערכת החיסון של הגוף, לנקות. מדובר במספר טיפולים, כאשר הצבע השחור והכחול, קלים יותר לטיפול. טיפול כירורגי פשוטו כמשמעו. זהו הליך ניתוחי שבו מוסר העור עליו התקבע הקעקוע, ותפירת העור. באופן טבעי, תיוותר צלקת ולכן שיטה זו מומלצת לקעקועים קטנים יותר. דרמבריזציה היא טכניקה העושה שימוש בשיוף העור והסרת השכבות המכילות דיו. פילינג כימי משמעו שימוש בחומצה מסוג TCA המסירה את השכבה החיצונית של העור יחד עם הדיו.

מידע נוסף שכדאי לדעת

הליך של הסרת קעקועים, כרוך בסיכונים שכדאי להיערך אליהם ולשאול עליהם את הגורמים המקצועיים:

  1. הידבקות של העור
  2. ריפוי לקוי
  3. תחושת צריבה בעור
  4. שינוי גוון העור באופן קבוע
  5. הליכים נוספים
  6. הצטלקות ומראה לא אסתטי
Skip to content