בלוג של מורכז גמילה מסמים
בטח שמעתם על 12 הצעדים לקראת גמילה מהתמכרויות. עם זאת, האם אתם באמת יודעים מה הם? רוצים לקבל מידע מפורט על תוכניות גמילה שמורכבות מ-12 שלבים? התקשר אלינו עוד היום למידע נוסף!

מה הם 12 הצעדים לקראת גמילה?

12 הצעדים לגמילה הם קבוצה של עקרונות מנחים עבור אנשים עם התמכרויות, כפייתיות או כל סוג אחר של התנהגות לא בריאה. הם משמשים כבסיס לתוכניות רבות של 12 שלבים כמו אלכוהוליסטים אנונימיים, נרקומנים אנונימיים ומהמרים אנונימיים. השלבים מספקים מסגרת לשינוי התנהגות ופיתוח הרגלים בריאים יותר.

1. הודינו שאנחנו חסרי אונים מול ההתמכרות שלנו, שהחיים שלנו הפכו לבלתי ניתנים לניהול.

2. הגענו לאמונה בזה שכוח גדול מאיתנו יכול להחזיר אותנו לשפיות.

3. החלטנו להקדיש את רצוננו ואת חיינו להשגחתו של אלוהים כפי שהבנו אותו.

4. עשינו חשבון נפש מוסרי, יסודי וחסר פחד של עצמינו.

5. התוודינו בפני אלוהים, בפני עצמנו ובפני אדם אחר אודות הטבע המדויק של העוולות שלנו.

6. אנחנו מוכנים לחלוטין לתת לאלוהים להסיר את כל פגמי האופי הללו.

7. ביקשנו מאלוהים בענווה שיסיר את הפגמים שלנו.

8. ערכנו רשימה של כל האנשים שפגענו בהם והתכוונו לתקן את כולם.

9. כיפרנו באופן ישיר כלפי אנשים כאלה בכל מה שאפשר, למעט כאשר הדבר יפגע בהם או באחרים.

10. המשכנו לעשות חשבון נפש אישי וכשטעינו הודינו בכך.

11. ביקשו באמצעות תפילה ומדיטציה לשפר את המגע התודעתי שלנו עם אלוהים כפי שהבנו אותו, מתפללים רק בשביל לדעת מה רצונו עבורנו ולבקש את הכוח לבצע זאת.

12. לאחר שהייתה לנו התעוררות רוחנית כתוצאה מהצעדים הללו, ניסינו להעביר את המסר הזה לאחרים ולתרגל את העקרונות הללו בכל מעשינו.

מה המטרה של 12 הצעדים לגמילה?

12 השלבים מספקים מפת דרכים להתחיל בתהליך ההחלמה ולחיות חיים מספקים יותר. הם יכולים לעזור לאלה הנאבקים בהתמכרות, התנהגות כפייתית או כל סוג אחר של הרגל לא בריא להשתחרר ממעגל ההתנהגות ההרסנית ולמצוא שינוי מתמשך.

12 השלבים לא אמורים להילקח כמרשם לריפוי. במקום זאת, הם משמשים כמדריך לאנשים לעשות את הצעדים הראשונים במסע הגמילה הייחודי שלהם. עם הדרכה ותמיכה, 12 השלבים יכולים להיות כלי רב עוצמה לשינוי מתמשך.

מדוע תוכנית 12 הצעדים נחשבת לאפקטיבית?

תוכנית 12 הצעדים יעילה מכיוון שהיא מטפלת בבעיות הפסיכולוגיות, החברתיות והרוחניות הקשורות להתמכרות. 12 הצעדים מספקים לאנשים הנאבקים בהתמכרות או בהתנהגות כפייתית מערכת של עקרונות לחיות לפיהם ולפתח כישורי התמודדות בריאים יותר.

התוכנית מתמקדת גם בבניית מערכות תמיכה חזקות לחברים באמצעות אינטראקציות עם עמיתים ומפגשים קבוצתיים. זה מאפשר לנגמלים למצוא נחמה ומוטיבציה בידיעה שהם לא לבד במסע שלהם.

בסופו של דבר, 12 השלבים מקדמים ריפוי וצמיחה רוחניים באמצעות דגש על תפילה ומדיטציה. זה מעודד אנשים לחשוב על חייהם ולהשלים עם העבר שלהם.

12 שלבי הגמילה שימשו מיליוני אנשים ברחבי העולם כדי לעזור להם ליצור חיים משמעותיים יותר. עם מסירות ומחויבות לתוכנית, אנשים יכולים למצוא כוח ותקווה בתהליך הגמילה.

תן לשניים עשר הצעדים לעזור לך במרכז הגמילה ויקטורי וילה! הצוות המנוסה והאכפתי שלנו יכול לעזור לך להתמודד עם המאבקים שלך בהתמכרות. אנו מציעים מגוון תוכניות מבוססות 12 צעדים הכוללות ייעוץ אישי וקבוצתי, טיפולים הוליסטיים, פעילויות צמיחה רוחנית ועוד. צוות המקצוענים שלנו יעזור לך למצוא את התקווה והכוח הדרושים לך בתהליך הגמילה.

התחל את המסע שלך לגמילה עוד היום וצור איתנו קשר! אנחנו כאן כדי לעזור לך למצוא כוח ותקווה בתהליך של התאוששות ב-12 צעדים. התקשר אלינו עוד היום כדי ללמוד על זה עוד!

Skip to content