בלוג של מורכז גמילה מסמים

מה הן תופעות הלוואי קצרות הטווח וארוכות הטווח של אדולן?

אדולן הוא תרופה המשמשת בתכניות טיפול בעזרת תרופות וניתנן לסובלים מכאב. זה גם נחשב לפעמים כסם רחוב מכיוון שהוא כן מונע גמילה מאופיואידים ויכול לספק השפעה ממסטלת. מבחינה סטטיסטית, קיימת עליה במספר המתמכרים לאדולן.

מה זה אדולן?

אדולן הוא אופיואיד, בדיוק כמו הרבה משככי כאבים שנותנים עם מרשם וסמי רחוב כמו הרואין. התיאוריה מאחורי טיפול תחזוקה באופיואידים, שלעתים קרובות כרוך בשימוש באדולן, היא שאתה מחליף תרופות שקשה להיגמל מהן בתרופה קלה יותר. עם זאת, זאת לא שיטה שעובדת עבור כולם.

בין השאר, הסיבה לכך היא שאדולן ממכר בדיוק כמו אופיואידים אחרים. אתה עדיין זקוק לטיפול בגמילה מהתמכרות לסמים אם אתה נוטל אדולן. יש גם את תופעות הלוואי ארוכות הטווח של אדולן שיש לקחת בחשבון.

אילו תופעות לוואי קצרות טווח יש לאדולן?

לכל שימוש בתרופות יש פוטנציאל לתופעות לוואי, כולל תרופות מרשם כמו אדולן. אנשים הנוטלים אדולן אפילו לזמן קצר יכולים לחוות:

  • כאבי ראש
  • עלייה במשקל
  • לשון כואבת
  • הסמקת עור
  • פה יבש
  • כאב בטן

שימוש לטווח קצר עלול להיות לא נעים הודות לתופעות לוואי של אדולן. עם זאת, בעיות ארוכות הטווח הן אלה שבאמת בולטות.

אילו תופעות לוואי ארוכות טווח יש לאדולן?

אחת מתופעות הלוואי החמורות ביותר לטווח ארוך של שימוש באדולן היא התמכרות. מבחינה טכנית, מדובר בהחלפת הרגל אחד באחר כחלק מתוכנית החלפת אופיואידים. או, אם משתמשים באדולן שמשיגים מספקים סמי רחוב, אתם מעמידים את עצמכם בסיכון להפרעת שימוש בסמים.

תופעות לוואי ארוכות טווח של שימוש באדולן דומות מאוד למה שרואים מכל אופיואיד. הן יכולות לגרום לשינויים במוח. זה יכול גם לפגוע באיברי מפתח כמו הכבד ולגרום לבעיות בעצבים.

אילו השפעות פסיכולוגיות יש לשימוש באדולן?

אדולן הוא תרופה שעלולה לגרום גם לנזק נפשי. יש אנשים שחווים הזיות מנטילת אדולן. זה עלול לפתח הפרעות שינה או אשליות. עבור חלק מהמשתמשים, תופעות הלוואי של אדולן כוללות מחשבות על התאבדות והפרעות נפשיות כמו דיכאון וחרדה.

אדולן, בשימוש נכון, עשוי להשפיע לטובה על אלה שחווים כאב כרוני או שיש להם הפרעת שימוש באופיואידים. ישנם מחקרים שמראים תוצאה חיובית עבור אלה המשתמשים באדולן כתרופה חלופית להתמכרות להרואין.

הבעיה היא כפולה: אנשים משתמשים בו לרעה כי זה יכול לגרום להם להרגיש טוב, או שהם משתמשים בו נכון ומתמכרים אליו. לרוע המזל, הסיכויים למעבר לשימוש לרעה בתרופה זו גבוהים מאוד, מה שאומר שאנשים עלולים לחוות תופעות לוואי ארוכות טווח משימוש באדולן.

מה חשוב לדעת על התמכרות לאדולן?

אלה שמפתחים התמכרות לאדולן או רגישים לתופעות לוואי של אדולן עשויים להזדקק לטיפול במרכז גמילה מסמים. במרכז גמילה ויקטורי וילה, אנו מציעים מגוון רחב של טיפולים, כולל תכניות למכורים לאופיואידים. בתור מטופל במוסד גמילה ויקטורי וילה, תוכלו לקבל:

טיפול באבחון כפול

הטיפול באבחון כפול מתמקד בטיפול בלקוחות עם הפרעה נפשית והפרעת שימוש בסמים. מטרת טיפול זה היא להבין את הקשר המורכב בין שני המצבים תוך מתן טיפולים מותאמים אישית על מנת לסייע להחלמה ממחלת ההתמכרות.

מגורים בוילה עם נוף פסטורלי ואוירה אופטימלית לגמילה

ויקטורי וילה מספקת סביבה בטוחה לאנשים הנאבקים בשימוש בסמים. הצוות שלנו מספק טיפול 24 שעות ביממה, תוכניות טיפול וייעוץ אישיים, גישה לטיפול רפואי ותרופות ופעילויות פנאי. תנאי המגורים אצלנו עוזרים לפתח מיומנויות התמודדות חיוביות ואסטרטגיות ניהול חיים שיתמכו בגמילה.

פגישות מבוססות עקרונות של 12 צעדים לגמילה

מדובר בקבוצות תמיכה לאנשים הנאבקים בהתמכרות. הקבוצות, המבוססות על תוכנית אלכוהוליסטים אנונימיים, מספקות אווירה מבינה ותומכת שבה אנשים יכולים לחלוק את ההתמודדויות שלהם ואת ההצלחות שלהם בתהליך הגמילה.

טיפול לאחר סיום תהליך הגמילה

שירותים אלה מספקים תמיכה שוטפת לאנשים שעברו טיפול בהתמכרות. הם נועדו לעזור לאנשים להישאר במסלול עם יעדי ההחלמה שלהם ויכולים לכלול טיפול אחד על אחד, ייעוץ קבוצתי, פגישות לפי עקרון של 12 צעדים ופעילויות חברתיות אחרות. שירותי טיפול לאחר גמילה עשויים גם להציע הפניות לתוכניות הכשרה מקצועית או סיוע בהשמה בעבודה.

תוכניות טיפול בעת המצאות בביתכם

תוכניות שמאפשרות ללקוחות שלנו להשתתף במפגשי טיפול בלי צורך לצאת מביתם. מדובר בפיתרון גמיש ונוח למי שמסיבה כזאת או אחרת שיטות הטיפול המסורתיות יכולות לא להתאים להם.

קבלו את התמיכה והעזרה שאתם צריכים מהצוות המסור שלנו!

אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להלחם בהתמכרות היא מתן של ספקטרום רחב של שירותים וטיפולים מותאמים אישית לכל לקוח. הגישה ההוליסטית שלנו מבוססת על גישת 12 הצעדים, המלמדת להזות התנהגויות שמובילות לשימוש בסמים ולחימה בדפוסי ההתנהגות האלה לצורך שינוי אותם הדפוסים. ברגע שתדעו מה הטריגרים שמניעים אתכם לשימוש בסמים, אתם תהיו קרובים לגמילה מוצלחת.

אם אתם סובלים מהתמכרות לאדולן או כל התמכרות אחרת, צרו איתנו קשר בהקדם לקבלת ייעוץ חינמי!

Skip to content